کاشی کار در سرخرود
سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص کاشی کار در سرخرود را در اختیار شما قرار دهیم.
کاشی کار در سرخرود
با گسترش دین اسلام در شرق، شیوهٔ معماری در این مناطق خصوصاً در بخش تزیینات تغییر نمود. اسلامیون، آن دسته از آثار هنری که از آداب و رسوم اسلامی خارج بودند و حاوی نماد انسانی و حیوانی بودند را تخریب کردند. در نظر آنان هنر میبایست در خدمت علم و دانش باشد نه پرستش. در عهد اسلامی هنرهای تزئینی و صورتگری فقط از جهت صحنههای یادگاری و حماسی باقی ماندند. نقاشی مشجر خطوط هندسی و نوشتههای کوفی مزین و آمیخته با گل و برگ و غیره روی بناها یقیناً از سده سوم هجری به بعد رواج یافتهاند. این گونه تزئینات را میتوان در خشتهای بنای آرامگاه اسماعیل سامانی در بخارا در حدود سالهای ۳۰۰ هجری قمری ۹۶۰ میلادی ، مقبره پسر علمدار ۴۱۸ قمری ۱۰۲۷ میلادی ، نقاشی گل و برگ لوحه سنگی مرمر سلطان محمود غزنوی حدود ۴۰۰ قمری ۱۰۰۹ میلادی، آثار نقاشی روی سنگ گچ دیوارهای ابنیه عصر سامانیان و اوایل دوره غزنویان مشاهده کرد.
اگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: کاشی کار در سرخرود در گوگل و اینترنت دیده شود.
راههای ارتباطی با شرکت آتی ساز افق شمال
۰۱۱۴۴۲۵۳۷۲۶ – ۰۹۱۱۹۱۸۱۲۱۰
آمل خیابان طالب آملی روبروی اداره بهداشت و درمان آمل
بعد از آن در آسیای میانه شاهد پیشرفت نقاشی در عصر سلجوقی هستیم که نمونههای زیبا و دلکش آن را میتوانیم در محراب مسجد جامع اولیا در حدود ۴۶۰ قمری۱۰۶۷ میلادی، بناهای مسعود سوم و منارهای غزنه حدود ۵۰۰ قمری ۱۱۰۶ میلادی، بقایای بناهای چشت شریف، مسجد جامع هرات ۵۶۷ قمری ۱۲۰۰ میلادی ، نقاشیهای بنای مرقد امام خورد یحیی بن زید در سرپل حدود ۴۳۰ قمری ۱۱۳۵ میلادی و مدرسه چونه بادغیس ۵۷۰ قمری ۱۱۷۵ میلادی مشاهده کنیم.
مطالب بیشتر: