هوش مصنوعی در خرده فروشی ها
هوش مصنوعی با تکیه بر رباتهای سختافزاری و نرمافزاری، فروشگاههای خردهفروشی و خرید محصول را متحول کرده است.سالها است، روشهای ابتدایی خردهفروشی تغییرات چندانی نداشتهاند: به فروشگاه بروید، محصول موردنظر را پیدا کنید و آن را بخرید؛ اما هوش مصنوعی کاملا میتواند تجربهی خرید سنتی را متحول کند و آن را به سطح بالاتری از شخصیسازی، اتوماسیون و افزایش بازدهی ببرد.امروز در شیرازیاب به 5 نمونه از هوش مصنوعی در خرده فروشی ها اشاره کنیم.

۱. Lowes از ربات برای پیدا کردن کالاها استفاده میکند
هدایت یک فروشگاه سختافزاری، کار دشواری است. شرکت Lowes با ساخت رباتی به نام LoweBot به هدایت مشتریان در فروشگاه میپردازد و کالاهای مورد نیاز آنها را پیدا میکند. LoweBot-ها در کل فروشگاه گردش میکنند و از مشتریان، سؤالهای سادهای در مورد محصولات مورد نیازشان میپرسند. این رباتها میتوانند مسیر، نقشه و اطلاعات محصول را به مشتریان بدهند. همچنین میتوانند انبار فروشگاه و کالاهای موجود را بررسی کنند.
۲. Walgreens از هوش مصنوعی برای ردیابی شیوع آنفولانزا استفاده میکند
آنفولانزا بیماری ناخوشایندی است که در صورت درماننشدن بهصورت صحیح میتواند مهلک باشد. با اقدامات صحیح میتوان بهسلامتی خود و خانواده کمک کرد. شرکت Walgreens با استفاده از بعضی دادههای بهدستآمده از دستورالعملهای ضدویروسی، به شناسایی بیش از ۸۰۰۰ موقعیت برای ردیابی شیوع آنفولانزا پرداخته است. نقشههای تعاملی آنلاین نهتنها به مشتریان در مورد شدت آنفولانزا در محدودهی آنها هشدار میدهند؛ بلکه به والگرینز هم در توزیع محصولات در مناطق آلوده کمک میکنند.
۳. Sephora دسترسی به خدمات آرایش صورت را آسان میسازد
برای رسیدن به آرایش صورت دلخواه، بدون نیاز به تست لوازم آرایشی روی صورت، از Sephora کمک بگیرید. ربات Color IQ چهرهی مشتری را اسکن میکند و پیشنهادها سفارشی را به او ارائه میدهد. تشخیص رنگ مناسب برای لب نیز برعهدهی Lip IQ قرار دارد. در نتیجه دیگر نیازی نیست مشتریان با آزمون و خطا، رنگ مناسب صورت خود را تشخیص دهند.
۴. The North Face، به یافتن پوشاک مناسب کمک میکند
میدانید چه نوع کت یا کاپشنی برایتان مناسب است؟ The North Face به کمک شما خواهد آمد. این شرکت با استفاده از فناوری محاسبات شناختی IBM Watson، پرسشهایی در مورد کاربرد و موقعیت مکانی دلخواه مشتریان برای پوشیدن کت مطرح میکند. The North Face با استفاده از این اطلاعات میتواند توصیههای سفارشی را به مشتریان ارائه دهد و به آنها در انتخاب کت متناسب با فعالیتشان کمک کند.
۵. Neiman Marcus از هوش مصنوعی برای جستجوی بصری استفاده میکند
فروشگاه لوکس نیمان مارکوس از هوش مصنوعی برای یافتن کالا استفاده میکند. کاربران میتوانند هرکجا که هستند با اپلیکیشن Snap.Find.Shop از کالای مورد نیاز خود عکس بگیرند. سپس Neiman Marcus با بررسی موجودی و یافتن کالاهای یکسان یا مشابه با کالای درخواستی، به مشتریان در یافتن کالای مورد نظر کمک میکند. نتیجهی جستجوی تصویری، کالایی با شباهت بالا یا منطبق با کالای درخواستی است.