باشگاه یوگا در تهران

zahra shams

21 May 2020

باشگاه یوگا در تهران


باشگاه یوگا در تهران

سلام خدمت همه شمادوستان عزیزو همراهان همیشگی سایت خوب شیرازیاب..ممنون ازاینک ماراهمراهی میکنید..دراینجا ماشمارا به مطالعه مطالبی درمورد آدرس و شماره تلفن باشگاه یوگا در تهران    راهنمایی میکنیم..سپاس فراوان از همراهیتان..

باشگاه یوگا در تهران

باشگاه کلبه مهر تهران، میدان هفتم تیر، خیابان قائم مقام کوچه بهادری، کوچه شجری، پلاک 3 021-88312861
باشگاه یوگا نوید آرامش تهران، شهرک غرب، محوطه برج های مهستان 021-88077973
ایران بیهار یوگا تهران، خیابان یوسف آباد، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، خیابان شهریار،
پلاک 7، طبقه اول
021-88638804
باشگاه سینا یوگا تهران، اکباتان، فاز 2، بلوک 18، جنب ورودی 6 021-44664412
باشگاه یوگا موج زمان تهران، بزرگراه نيايش (شرق به غرب)، ستاری شمال، خيابان طور جنوبی،
كوچه زيتون، كوی طور جنوبی
021-44832776
آریانا یوگا تهران، قیطریه، بلوار صبا 021-22673563
باشگاه یوگا آفتاب تهران، ميدان ونک، خيابان خدامى، بالاتر از هتل هما و نرسيده به خيابان آفتاب،
پلاک 74، سالن ورزش ساختمان گارنى
021-86051322
باشگاه یوگا ایران زمین ممتازی تهران، خیابان شریعتی، ابتدای پاسداران، سروستان پنجم، کوچه مهاجری، پلاک 13 021-22840114
باشگاه یوگا آگاهی برتر تهران، نیاوران، پورابتحاج، بن بست شیرین، پلاک 2 021-22294348
يوگا سلامت ظفر تهران، سعادت آباد، ميدان سرو، سرو غربی، خیابان آسمان شرقی، پلاک 38 021-22143280

يوگا وحدت

تهران، بلوار فرحزادی، بيست متری سپهر، خیابان مرصاد ،كوچه دوم، پلاک 23 021-88080853
باشگاه یوگا مهر تهران، شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان فخار مقدم، پلاک 58، طبقه اول 021-22089491
باشگاه یوگا عطر مهر تهران، خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان تجریش، خیابان عارف نسب،
پلاک  10، واحد 1
021-22709682
باشگاه یوگای عرفان تهران، سهروردی شمالی، هویزه شرقی، کوچه پرتو، پلاک 3 021-88766628
یوگای نیک راه تهران، یوسف آباد، فتحی شقاقی، میدان سلماس، خیابان شهریار، پلاک 7، طبقه 1 021-88900795
یوگای بدر تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، جنب گلفروشی کشتکار، خیابان شهید ملکی،
پدیدار شرقی، پلاک 8
021-22023735
موسسه یوگای علمی نوا تهران، خیابان شریعتی، جنب پل صدر، کوچه سمیاری، پلاک 18 021-22214626
باشگاه یوگا نشاط آفرین تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، بالاتر از میدان پونک، خیابان 21، پلاک 3،
طبقه زیرزمین
021-44476591
سالن ورزشی آریانا یوگا تهران، میدان اندرزگو 021-22673563
مرکز آینگار یوگای فائق تهران، شهرک غرب، بلوار خوردین 021-88562776
خانه یوگا تهران، خیابان میرداماد، خیابان حصاری ( رازان جنوبی)، کوچه هجدهم، پلاک 2
021-26709983

یوگا2

یوگا2

یوگا

یوگا ورزشی جسمی و ذهنی (فکری) می‌باشد که در شبه قارهٔ هند و توسط هندوها به وجود آمده‌است. ریشه یابی دقیق این ورزش که توسط چه شخصی و دقیقاً چگونه بوجود آمده کمابیش ناممکن است. چرا که تاریخ شکل‌گیری یوگا به سالهای بسیار دور برمی گردد.

پیرامون واژه

واژه Yoga در اصل از واژهٔ «یوج»(Yuj) در زبان سانسکریت که به معنی یکپارچه‌سازی و یگانگی آمده‌است. واژهٔ «یوج» با واژگان «یک» و «یگانه» در فارسی خویشاوند است. برخی نیز باور دارند که Yoga از واژهٔ پارسی «یوغ» گرفته شده‌است. آنان (آریایی‌ها) برای شخم زدن گاوها را به یوغ (اوستایی: یَوگ، (به هم بستن)، سنسکریت: یوگا) می‌بستند.یوگی به مرد یوگا کار و یوگینی به زن یوگا کار اطلاق می گردد.

بیشتر بدان  باشگاه آیتن

رژیم غذایی در یوگا

رژیم غذایی در سلامت انسان بسیار اهمیت دارد. در یوگا سه نوع رژیم غذایی وجود دارد که عبارتند از: راجاسی، تاماسی و ساتویک

رژیم غذایی راجاسی شامل غذاهای غیر گیاهی و پر انرژی می‌باشد. رژیم غذایی تاماسی ترکیبی از راجاسی و ساتویک می‌باشد. به معنی غذاهای غیر گیاهی و گیاهی و البته پرادویه. این رژیم غذایی افراد را کم حوصله و پرخاشگر می‌کند. اما رژیم غذایی ساتویک گیاهی ا ست و برای چاشنی آن از کمی ادویه هم استفاده می‌شود. این رژیم غذایی مورد توصیه یوگی‌ها می‌باشد. این رژیم غذایی گوارشی آسان را به ارمغان می‌آورد. احساس سبکی و تعادل به وجود می‌آید و تعادل هورمونی بدن در حد مطلوب نگه داشته می‌شود.

منبع ویکی پدیا..


یوگا چیست؟

یوگا تمرین حرکتی ذهنی بدن می باشد. حرکات این ورزش هر دو عامل جنبش و کنترل تنفس و تمرکز را در بر دارد. بسیاری از فواید یوگا شبیه به تای چی و یا هنرهای رزمی است، بسیاری از مربیان در طول زمان، این ورزش را شکل داده اند. به طوری که حتی بسیاری از مدارس ، یوگا منحصر به فرد خود را تعلیم می دهند.

 

معنی یوگا

باید بدانید که یوگا از ریشه کلمه سانسکریت YUJ گرفته شده که معنی آن اتحاد می باشد. در واقع یک بین تن و روان و حتی نیروهای مثبت و منفی وجودی انسان اتحادی غیرقابل باور به وجود می آورد. مدرسه يوگا ايجنگر يوژ را به عنوان « پيوستن يا ادغام تمام جنبه هـاي فردي – بـدن بـا ذهـن و ذهـن بـا روح » براي رسيدن به يک زندگي شـاد، متعادل و مفيد تعريف مي کند.

 

آن هـا ادعا مـی کنند هدف نهـایی یـوگـا، رسیدن به کالیالی (رهـایی یا آزادی نهـایی) اســت.

 

یوگا تمرین حرکتی ذهنی بدن می باشد. حرکات این ورزش هر دو عامل جنبش و کنترل تنفس و تمرکز را در بر دارد . بسیاری از فواید یوگا شبیه به تای چی و یا هنرهای رزمی است ، بسیاری از مربیان در طول زمان، این ورزش را شکل داده اند. به طوری که حتی بسیاری از مدارس ، یوگا منحصر به فرد خود را تعلیم می دهند .

 

تاریخچه یوگا

یوگا ورزشی جسمی و روانی است که در شبه قاره هند و توسط هندوها به وجود آمده‌است. ریشه یابی دقیق این ورزش که توسط چه شخصی و دقیقاً چگونه به وجود آمده ناممکن است. چرا که تاریخ شکل‌گیری یوگا به سال‌های بسیار دور باز می‌گردد.

 

یوگ هـا طی هزاره هـا این رشته را به دانش آموزان خود منتقل کردند و بسیاری از مدارس مختلف آموزش یـوگـا گسترش یافتند.

 

اولین اثر ضبط شده حرکات یـوگـا و یکی از قدیمـی ترین متون موجود، به طور کلی تصور مـی شود که توسط پاتـانجـالی، مریم یوجی هند که در حدود ۲۰۰۰ تـا ۲۵۰۰ سال پیش زندگی کرده بود، نوشته شده اســت.

بیشتر بدان  باشگاه بدنسازی ماه بانو اصفهان

 

پاتـانجی بـا نوشتن سوتـاتـای یـوگـا ( sutra به معنای «موضوع» در سانسکریت) اســت که اصول، فلسـفـه و شیوه آموزش یـوگـا هستند که هنوز هم دنبـال مـی شوند.

فواید یوگا به شرح زیر است

کاهش استرس و اضطراب

کاهش نشانه های افسردگی

تعادل و انعطاف پذیری بهتر

بهبود وضعیت خواب

افزایش ایمنی به علت تحریک سیستم لنفاوی

از بین بردن سموم و فلزات سنگین

افزایش قدرت و استقامت

بهبود جریان خون

عملکرد بهتر گوارشی، از جمله کاهش علائم IBS

کاهش علائم مربوط به بارداری و افسردگی پس از زایمان

درد مزمن ، از جمله مواردی که به علت مشکلات عضلانی مانند کمردرد یا سردرد مکرر ایجاد می شود .

بهبود وضعیت بدنی و کاهش علائم اختلال شخصیتی

دانستی هایی از تمرینات یوگا

اگر بخواهیم از اهداف یوگا و بخصوص تمرینات آسانا برای شما بگوییم باید بدانید که تنها هدف این تمرینات حفظ سلامت و کسب قدرت بدنی از طریق تقویت جسم و عضلات و استخوان ها می باشد.

اگر به کسانی که تمرینات سنگین ورزشی انجام می دهند نگاه کنید به این مسئله پی خواهید برد که ورزشکاران پس از انجام حرکات ورزشی حسی سرشار از سلامتی به آنها دست می دهد.

اما نکته اینجاست به مرور زمان بدنشان رشد می کند و هنگامی که به کهولت میرسند، کارایی خود را از دست می‌دهند و حتی این امکان وجود دارد که مشکلات تنفسی و حتی بیماری‌های روماتیسمی به سراغ آنها بیاید.

ادامه..

حتی این امکان وجود دارد که در صورت رشد بیش از حد عضلات، بافت عضلانی به چربی تبدیل شود و اگر برای مدت کوتاهی ورزش را کنار گذارند چربی‌های بسیار زیادی در عضلات جمع شود که این مسئله یکی از دلایلی است که باعث می شود ورزش های سنگین برای تمامی افراد مناسب نباشد.

اما نکته اینجاست که با اطمینان می توان گفت، آسانا های یوگا برای تمامی سنین مناسب هستند و هیچ مشکلی را برای فرد به همراه ندارند. البته نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید در رابطه با یوگا دانست که در ادامه به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت.

  • یوگا تقریبا با تمام ورزش‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید متفاوت است زیرا برخلاف ورزش‌های هوازی هیچ تفاوتی در از دست دادن کالری ایجاد نمی‌کند.
  • در برخی موارد، انجام حرکات یوگا می‌تواند برای افراد مضر باشد زیرا فشار بسیار زیادی را به ستون فقرات وارد می‌کند که اگر دچار پوکی استخوان باشید، حتما نگرانی‌هایی را در شما ایجاد می‌کند.
  • این ورزش شرایطی را ایجاد می‌کند تا هورمون استرس در بدن به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند و شما بتوانید از یک خواب راحت لذت ببرید.

فواید تمرینات آساناهای یوگا

باشگاه یوگا در تهران

تمرینات آسانای یوگا بسیار جامع بوده و پس از گذشت مدتی با وانهادگی و تمرکز همراه خواهد بود به گونه‌ای که سیستم‌های درونی و بیرون بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد و حتی غدد داخلی، اعضای بیرونی و درونی عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بدان  باشگاه فاطیما شیراز

از جمله موارد دیگری که در رابطه با آساناها باید بدانید این است که اثر فیزیکی روانی بسیار زیاد و خوبی را از خود به جای می‌گذارد. به گونه‌ای که در بهبود ناتوانی‌ها تاثیر خواهد داشت و هیچ محدودیتی در تندرستی افراد جوان و پیر به وجود نمی‌آورد.

هنگامی که تمرینات یوگا را در پیش می‌گیرید، هورمون‌های بسیار زیاد و مختلفی در بدن شما فعال خواهد شد که در تامین سلامتی بدن شما و همچنین ادامه زندگی نقش بسیار زیادی ایفا خواهند کرد.

وقتی شما تمرینات یوگا را به صورت منظم انجام می‌دهید، کارآیی عضلات، استخوان‌ها، دستگاه تنفسی، دستگاه دفعی و حتی گردش خون در بدن هماهنگ تر از گذشته خواهد شد به گونه‌ای که با اطمینان می‌توان گفت تمرینات یوگا باعث ایجاد تعادل در بدن شده و سلامتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

یوگا:

یوگا یعنی رهایی از درد و رنج  .

یوگا انسان رابه خرد می رساند و خرد انسان را به خداوند .

یوگا نگریستن به اسرار و زیباییهای درون است .

یوگا یك نیاز است یك نیاز با ارزش برای مردم عصر حاضر .

یوگا  تعادل جسم و روان و وحدت این دو با هم است .

یوگا یعنی به آرامش رسیدن .

یوگا یكی شدن تمام نیروهای تن ، روان و روح ، با خداست .

یوگا یك روش فلسفی – كاربردی در تفهیم مسائل وجودی ، مراتب ذهنی ریشه های درد و رنج و متعادل سازی و دفع آنهاست .

یوگا از بین برنده ی تمام دردهاست .

یوگا پیام خرد است و بشریت وارث این پیام.

یوگا هنر زندگی كردن است .

یوگا یعنی رهایی از آلودگی و درد و رنج .

با یوگا :

باشگاه یوگا در تهران

با یوگا آرامش روانی و تعادل و هماهنگی اركان تن و روان تامین می گردد .

با یوگا نشانه های بیماری زای جسمی و روانی فرد و جامعه برطرف می شود .

با یوگا مقاومت فرد در مواجهه با استرس های زندگی بیشتر می شود .

 با یوگا قدرت تمركزتان بالا می رود.

با یوگا از ناراحتی های ستون فقرات و سایر مفاصل رهایی می یابید .

با یوگا خستگی و فرسودگی را به فراموشی می سپارید .

با یوگا  توازن جسمانی و تعادل روانی را در هر سن می توانید بدست آورید .

با یوگا  می توانید در ورزشهای قهرمانی موفق تر باشید .

با یوگا بیماریهای جسمانی مانند ناراحتی های گوارشی ، عملكرد نامنظم غدد درون ریز بدن و نارسایی های خونی ، مشكلات قلبی ، مشكلات ارتوپدیك و بسیاری از بیماریهای روانی مانند اضطراب ، ترس ، وسواس و… بهبود می یابد .

با یوگا شما به زیباییهای درون خود می نگرید .

با یوگا شما یاد می گیرید كه چگونه همه را  دوست داشته  باشید .


برای شما..


0 نظر

باشگاه
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در اینترنت بیشتر دیده شو
لیست استاد بوکس شیراز x بخوانید...