اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان

re

04 June 2020

اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان


اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان

تبلیغات امری مهم و ضروری در کسب وکارهای امروزی است؟ چقدر از روشهای تبلیغات با خبرید و رعایت میکنید؟ شیرازیاب 7 روش و اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان را به شما آموزش میدهد. با ما همراه باشید.

مشتری تان را با اینگونه تبلیغ کردن میخکوب کنید!

مشتریان هرروز با هزاران پیام بازاریابی، علاوه بر پیام شما، بمباران می‌شوند.
این تراکم بالای پیام‌های ارسالی در حیطه‌ی بازاریابی باعث می‌شود
که اغلب تلاش‌ها برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبلیغات هیچ توجهی نشود.

از مردم بخواهید ۵ مورد از آگهی‌هایی را که شب پیش از تلویزیون دیده‌اند، به یادآورند
(اگر تلویزیون تماشا کرده باشند، حتماً تبلیغات زیادی دیده‌اند). به واکنش‌هایشان دقت کنید.
وقتی با درماندگی سعی می‌کنند به یادآورند که چه چیزهایی باید دیده باشند، نگاهی سردرگم بر چهره‌شان نقش می‌بندد.

این فعالیت ساده اهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار می‌کند.
تبلیغات شما باید بیشتر از تبلیغات دیگران قدرت متوقف کردن داشته باشد،
زیرا حتماً می‌خواهید افراد بسیار زیادی به محصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگه دارند!

اصول متوقف کردن

بنابر نظر هانلی نوریس، کسی که زمان زیادی را به تعلیم کارکنان «یونگ و روبیکام» برای تهیه‌ تبلیغات بهتر،
گذرانده است، با هفت اصل می‌توانید یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را به یک متوقف ساز واقعی تبدیل کند.
من این هفت اصل را بر اساس تجربه‌ی خودم تعدیل کرده‌ام و به فهرست زیر رسیده‌ام:

1 – تبلیغ باید درون‌مایه‌ای ذاتی داشته باشد تا هرکسی را به‌سوی خود بکشد

همچنین باید افراد زیادی خارج از حیطه‌ مخاطبان مورد نظرش را جلب کند.
اگر بچه‌ها تبلیغی را که هدفش بزرگسالان است دوست دارند و بالعکس، معلوم می‌شود
که در ساخت این تبلیغ از اصل قوی پیروی شده است.

بیشتر بدان  مرکز چاپ و تبلیغات در شیراز

2 – تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد

همچنین باید مردم را به انجام دادن فعالیتی بکشاند، چه آن فعالیت گرفتن یک شماره باشد،
چه رفتن به فروشگاه، یا قهقهه زدن و یا صرفاً به فکر چیزی افتادن.
یک آگهی، باقدرت متوقف‌سازی، هرگز اجازه نمی‌دهد مخاطب نقش منفعلی داشته باشد.

3 – تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد

این اصل باید حتماً لحاظ شود، حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد.
تبلیغ همیشه باید دارای نیازهای بنیادی آدمی باشد و احساسات افراد را برانگیزد.

4 – تبلیغ باید کنجکاوی را تحریک کند

مخاطبان باید طالب شوند که بیشتر بدانند. این میل آن‌ها را متوقف می‌کند
و به بررسی تبلیغ وا‌می‌دارد و باعث می‌شود به دنبال اطلاعات بیشتری باشند.

5 – تبلیغ باید مخاطبان را شگفت زده کند

عنوانی تکان‌دهنده، تصویری غیرمنتظره، ترفندی غیرعادی در افتتاحیه‌ی عرضه‌ی محصولات
یا داشتن ویترینی عجیب در فروشگاه همه این قدرت را دارند که مردم را بر جای خود میخ‌کوب کنند و به شگفت آورند.

۷ اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان | تیم طراحان جوانه [استودیو ...
6 – تبلیغ باید اطلاعات بدیهی را منتقل کند

به شکلی هرظتنم ریغ ( نکته: سعی کنید این کلمه‌ی عجیب را برعکس بخوانید).
پیچشی خلاقانه یا راهی جدید برای بیان یا دیدن یک‌چیز باعث می‌شود
که مسئله‌ای بدیهی به امری غیرمنتظره تبدیل شود. اطلاعات بدیهی یعنی اینکه مارک محصول شما چیست؟
چگونه و برای چه کسانی مفید است؟ اما اگر این کار را به شکلی بدیهی انجام دهید
ارتباطی برقرار نمی‌شود و توجه کسی را جلب نمی‌کند و مخاطبان تبلیغ شما را نادیده می‌گیرند.

7- گاهی لازم است تبلیغ از قواعد و شخصیت محصولتان و مقوله‌ای که در آن می‌گنجد فراتر رود

محصول باید برجسته باشد. توجه مردم به اموری جلب می‌شود که خارج از الگوهای رایج باشد
(و در بازاریابی هم بی‌شک الگوهایی وجود دارد). پس یک راه این است که تبلیغی درست کنید
که بسیار متمایز از آن چیزی باشد که مشتریان درباره‌ی مقوله‌ی محصول شما انتظار دارند.

بیشتر بدان  بانک مشاغل تهران ژنوس

منبع: بیتوته

پیشنهادات:


0 نظر

تبلیغات
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در اینترنت بیشتر دیده شو
خرید و فروش آهن آلات محمدی x بخوانید...